fbpx

Transzferár tanácsadás hatékonyan

10+ év tapasztalatával segítünk a feltérképezéstől a dokumentációig.

Miért érdemes minket megbíznia?

2011 óta foglalkozunk transzferár dokumentáció készítésével és tanácsadással. Célunk, hogy segítsünk ügyfeleinknek megfelelni a jogszabályi követelményeknek a kapcsolt vállalkozások közötti ügyletek során.

Szolgáltatásaink

Mikor van szükség transzferár készítésére?

A transzferár készítés kötelezettsége a kapcsolt vállalkozások közötti ügyletek során alkalmazott árakat érinti. A transzferár készítés célja, hogy biztosítsa, hogy az árak megfeleljenek a szokásos piaci árnak, amit független felek egymás között alkalmaznának.

A transzferár készítésre a középvállalkozások és nagyvállalkozások kötelezettek.

A transzferár nyilvántartás készítése során a kapcsolt vállalkozásoknak – szigorú jogszabályi előírások szerinti tartalommal – a fődokumentumot és az ügyletenkénti helyi dokumentumokat kell elkészíteniük. A fődokumentumnak a teljes cégcsoportról kell átfogó képet nyújtania, míg a helyi dokumentumoknak az adott adóalany kapcsolt ügyleteit kell bemutatniuk. A transzferár nyilvántartást az adóhatóság kérésére kell benyújtani.

Ha érdekli szolgáltatásunk, vegye fel velünk a kapcsolatot! Szívesen elkészítjük Önnek ingyenes ajánlatunkat.

Ezért érdemes komolyan venni

A transzferár készítés kötelezettségének elmulasztása súlyos jogkövetkezményekkel, a hibás dokumentáció súlyos pénzbírsággal is járhat. Ezért fontos, hogy a kapcsolt vállalkozások gondosan elkészítsék és frissítsék a transzferár nyilvántartásukat.

Éppen ezért érdemes átgondolni, kit bíz meg transzferár készítésével.

A kockázatokról alább olvashat:

A Magyarországon jelenleg hatályos szabályozás és gyakorlat szerint a transzferár-dokumentáció elkészítésére vonatkozó kötelezettség megsértése esetén mulasztási bírságot vethet ki az adóhatóság. Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 172. § (14) bekezdése értelmében az adóalany 2 millió forintig terjedő bírsággal sújtható, abban az esetben, ha nem tesz eleget a szokásos piaci ár meghatározására vonatkozó nyilvántartási kötelezettségnek, illetve az ezzel összefüggő iratmegőrzési kötelezettségnek, a bírság jelenleg szerződésenként értendő. Ismételt ellenőrzés esetén 2012-től ez az összeg már a duplájára nő és elérheti a 4 millió forintot is.

Amennyiben a további vizsgálatok során bebizonyosodik, hogy a dokumentációban szereplő adatok, – különös tekintettel a szokásos piaci ár megállapítására és annak helyességére – nem felelnek meg a valóságnak, az adóhatóság módosíthatja az adóalapot, és ezen felül adóbírságot, illetve késedelmi kamatot számíthat fel. Az adóbírság mértéke az adóhiány 50%-200 %-a, a késedelmi kamat pedig a mindenkori jegybanki alapkamat kétszerese.

Vegye fel velünk a kapcsolatot!

További kérdései vannak? Gondolkodjunk együtt.

Inkább más ügyben fordulna hozzánk? Hadd segítsünk!