Transzferár tanácsadás hatékonyan
10+ év tapasztalatával segítünk a feltérképezéstől a dokumentációig.
Miért érdemes minket megbíznia?
2011 óta foglalkozunk transzferár dokumentáció készítésével és tanácsadással. Célunk, hogy segítsünk ügyfeleinknek megfelelni a jogszabályi követelményeknek a kapcsolt vállalkozások közötti ügyletek során.
Szolgáltatásaink
- Transzferár dokumentáció készítése, felülvizsgálata és kiegészítése
- Transzferárak tervezése, vizsgálata és kialakítása
- Összehasonlító (benchmark) elemzés készítése nemzetközi adatbázisok felhasználásával
- Szokásos piaci ártartomány kialakítása
- Immateriális javak és pénzügyi tranzakciók árazása
Mikor van szükség transzferár készítésére?
A transzferár készítés kötelezettsége a kapcsolt vállalkozások közötti ügyletek során alkalmazott árakat érinti. A transzferár készítés célja, hogy biztosítsa, hogy az árak megfeleljenek a szokásos piaci árnak, amit független felek egymás között alkalmaznának.
A transzferár készítésre a középvállalkozások és nagyvállalkozások kötelezettek.
A transzferár nyilvántartás készítése során a kapcsolt vállalkozásoknak – szigorú jogszabályi előírások szerinti tartalommal – a fődokumentumot és az ügyletenkénti helyi dokumentumokat kell elkészíteniük. A fődokumentumnak a teljes cégcsoportról kell átfogó képet nyújtania, míg a helyi dokumentumoknak az adott adóalany kapcsolt ügyleteit kell bemutatniuk. A transzferár nyilvántartást az adóhatóság kérésére kell benyújtani.
Ha érdekli szolgáltatásunk, vegye fel velünk a kapcsolatot! Szívesen elkészítjük Önnek ingyenes ajánlatunkat.
Ezért érdemes komolyan venni
A transzferár készítés kötelezettségének elmulasztása súlyos jogkövetkezményekkel, a hibás dokumentáció súlyos pénzbírsággal is járhat. Ezért fontos, hogy a kapcsolt vállalkozások gondosan elkészítsék és frissítsék a transzferár nyilvántartásukat.
Éppen ezért érdemes átgondolni, kit bíz meg transzferár készítésével.
A kockázatokról alább olvashat:
A Magyarországon jelenleg hatályos szabályozás és gyakorlat szerint a transzferár-dokumentáció elkészítésére vonatkozó kötelezettség megsértése esetén mulasztási bírságot vethet ki az adóhatóság. Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 172. § (14) bekezdése értelmében az adóalany 2 millió forintig terjedő bírsággal sújtható, abban az esetben, ha nem tesz eleget a szokásos piaci ár meghatározására vonatkozó nyilvántartási kötelezettségnek, illetve az ezzel összefüggő iratmegőrzési kötelezettségnek, a bírság jelenleg szerződésenként értendő. Ismételt ellenőrzés esetén 2012-től ez az összeg már a duplájára nő és elérheti a 4 millió forintot is.
Amennyiben a további vizsgálatok során bebizonyosodik, hogy a dokumentációban szereplő adatok, – különös tekintettel a szokásos piaci ár megállapítására és annak helyességére – nem felelnek meg a valóságnak, az adóhatóság módosíthatja az adóalapot, és ezen felül adóbírságot, illetve késedelmi kamatot számíthat fel. Az adóbírság mértéke az adóhiány 50%-200 %-a, a késedelmi kamat pedig a mindenkori jegybanki alapkamat kétszerese.
Vegye fel velünk a kapcsolatot!
További kérdései vannak? Gondolkodjunk együtt.
Inkább más ügyben fordulna hozzánk? Hadd segítsünk!